Fais-SKA

Wednesday, 24 July 2013

Wordless Wednesday #5 - Kerdilnya Diri Ini

بسم الله الرحمن الرحيم

SUBHANALLAH..ALHAMDULILLAH..LAILAHAILLALLAH..ALLAHUAKBAR


Menurut Ulama'

Ketika dibangkitkan pada hari Kiamat kelak serta dihimpun di padang Mahsyar,suasana teramat panas umpama matahari berada sejengkal di atas kepala hingga ada yang tenggelam dalam peluh sendiri. Ada 15 macam keadaan orang yang dihimpun di padang Mahsyar,ada yang hanya berpeluh hingga ke paras tumit,separas lutut,ada yang separas pinggang,separas tengkuk dan ada juga yang berenang dalam lautan peluh, semuanya berdasarkan kepada amalan masing-masing di dunia.



Subhanallah | Alhamdulillah | Lailahaillallah | AllahuAkbar...By f@is S.K.A (^-^)

46 comments:

  1. berenang dalam lautan peluh kte sendiri? subhanaallah..tak dapat nak bayangkan..nice sharing fais..tq..

    ReplyDelete
  2. betul tu.. terlalu kerdil..

    ReplyDelete
  3. Astaghfirullah...jom bertaubat :)

    ReplyDelete
  4. kerdil je kita di akhirat kelak..

    ReplyDelete
  5. Allahuakbar. masih banyak yang belum lengkap untuk menghadap Allah. :'( nice sharing f@is! ^^

    ReplyDelete
  6. MasyaAllah. insaf rasa baca entry ni.

    ReplyDelete
  7. thanks atas peringatannya s.k.a.. mmg kita ni kerdil.. Allah Maha Besar..

    ReplyDelete
  8. terima kasih di atas peringatan ni fais.. betapa banyaknya dosa akak..

    ReplyDelete
  9. sama2 kita banyakkan amalan..wallahualam..

    ReplyDelete
  10. lemah lutut bila bayangkan byk nya dosa sy :/

    ReplyDelete
  11. Ya Allah kerdilnye kita, jom muhasabah diri :)

    ReplyDelete
  12. Saya juga berasa kerilnya diri ini. Masih perlu menambah amalan.

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah peringatan yg baik bro.tq

    ReplyDelete
  14. Peringatan yg sangat berguna... salah satu yang dapat melindungi kita dari terikan matahari waktu tu adalah Al Quran...

    ReplyDelete
  15. MasyaAllah...sungguh indah kebesaran Allah.

    ReplyDelete
  16. Terasa betapa kerdilnya diri jika hendak dibandingkan dengan ciptaan Allah yang lain~ :')

    ReplyDelete
  17. Adakah amalan kita cukup untuk bawa bekal ke sana..hmmm..:(

    ReplyDelete
  18. Ya Allah, kita ni sgt kerdil. Dulu masa pergi ESQ pun diberi pengisian spt ni, tp skang dah 'lupa' semula.
    Terima kasih mengingatkan kembali siapa kita di muka bumi ini.

    ReplyDelete
  19. ya Allah...kerdilnya aku disisi MU...thanks for sharing

    ReplyDelete
  20. betapa kerdilnya kita kan..tq mengingatkan..

    ReplyDelete
  21. astaghfirullahalazim... thanks sebab sudi ingatkan diri yang kerdil ni..

    ReplyDelete
  22. salam fais...
    itulah.. semoga ini jadi iktibar.. bila2 masa je.. Allah mengulung galaksi kita ni macam tikar.. masa tu.. bumi macam seekor semut je.. :(

    ReplyDelete
  23. Salam Fais,
    Saling mengingati sesama kita.

    ReplyDelete
  24. tambahkan amal ibadat.. In Sha Allah.. :)

    ReplyDelete
  25. ye...kerdilnya kita ini...subhanaAllah...

    ReplyDelete
  26. Salam.

    Itu baru dibandingkan dengan matahari..belum dengan galaksi fais..

    peluh kita ditentukan melalui jumlah amalan ya..

    ReplyDelete
  27. entry untuk sponser....
    http://pheonixcharlotte.blogspot.com/2013/07/perhatian-untok-para-sponser.html

    ReplyDelete
  28. baru kita tahu di manakah kedudukan kita..

    ReplyDelete
  29. assalamualaikum..lama tak buka blog....

    ya Allah kerdilnya diri ini....moga taubat kita diterima Allah swt...

    ReplyDelete
  30. semoga kita lebih menginsafi diri.

    ReplyDelete
  31. salam fais...1st time tengok pic ni.subhanallah...kalau kita masih tak takut lagi..maknanya syaitan dah berjaya menghasut kita untuk menghampiri neraka..menjauhi syurga :(

    ReplyDelete
  32. mmg rasa kerdil sgt...dgn dosa2 lampaunya....tak sanggup ke neraka T___T

    ReplyDelete
  33. you are here tu baru tunjuk bumi. itu blom diri kita sorang super2 mikro kecil =..=

    ReplyDelete
  34. kerdilnya kta...namun tak semua yang perasan benda ni..atau buat-buat tak perasan sebab terlampau sibuk mengejar syurga dunia...hm...bagus entri ni, moga dpt memberi peringatan kepada semua umat islam diluar sana...termasuk diri ini jgk~ thanks bro

    ReplyDelete
  35. betapa kerdil kita disisi allah

    ReplyDelete
  36. Bila teringat balik masa sekolah ustazah ckap matahari sejengkal je dari kepala kita, rasa takut rasa Ya Allah.
    Sangat kerdil..

    ReplyDelete
  37. kerdilnya kita di sisi Pencipta.

    ReplyDelete
  38. belajar utk rendah diri

    Jemput sertai : Contest Blogger Jejaka Jambu. Hadiah Power Bank bakal menanti anda...

    ReplyDelete
  39. janji Allah itu pasti... smga kita peroleh redha dan keampunan dariNya =')

    ReplyDelete