Fais-SKA

Wednesday, 3 July 2013

Ajal & Maut Rahsia Allah

بسم الله الرحمن الرحيم



Salam dari SKA =). Jum tengok video yang ambe share ni, jangan bimbang, video ni sesuai untuk tontonan umum. Memang betul la, kalau Allah dah tetapkan nyawa seseorang tu panjang, apa yang terjadi pun kat dia, nyawanya tetap panjang. Tengok babak ke 4.05, sama macam ambe eksiden. Tapi dia best lagi sebab motor vs kereta, ambe motor vs motor je. Yang hairannya dia ok je, lepas tu boleh pulak bangun dan siap maki-hamun lagi orang yang langgar dia haha....Subhanallah =)

P/S : Walaupun kita ni dah berhati-hati, kalau orang lain tak berhati-hati, susah jugak tu. Senang cakap, kalau dah ajal kita sampai, tetap akan pergi jua. Yang penting keluar rumah baca doa dan mengucap siap-siap yup =) Wassalam.

Pesanan buat diri sendiri -.-



Subhanallah | Alhamdulillah | Lailahaillallah | AllahuAkbar...By f@is S.K.A (^-^)

27 comments:

  1. huk2.. rasa nak duk rumah jee.. tapi kalau dah masa tiba, kat rumah pun pasti malaikat maut dtg.. apa2 un sama2lah berhati2 dijalan raya..

    ^^ smga cpt smbh bro fais.. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. he3..knpa plak?? mia kn bleh terbang..xpyh risau dh XD..Alhamdulillah terima kasih =)

      Delete
  2. Ya, betul tu. Kalau kita dah berhati-hati orang lain tidak berhati-hati apa kita nak buat. Mungkin itu takdir-Nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup..stuju sgt..Dia lbh tahu segala2nya..

      Delete
  3. kita careful org lain careless pun payah jugak kan.. yg penting hati2 jaga diri ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup betol 2..bnda nk jd..ttp terjadi..

      Delete
  4. cik akak memang tak tengok video tu dik..cik akak tak tahan tengok benda cam tu...hihi....

    Ajal maut memang rahsia Allah dik...sejauh mana kita berhati-hati....kalau ketentuanNYA kita mati untuk hari ini....cuma satu yang perlu kita buat...berdoa agar sentiasa selamat dalam perjalanan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk..ngeri sgt ke kak?? adehhh..kalau xok sy buangkn je..yup, btol 2..kena bsiap sedia hadapinya..smoga amal ibadah sntiasa cukup..

      Delete
  5. risau pulak.. esok nak drive hhmm g cari keje ..=(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhh..yakin pada diri, sy tnjuk vdeo 2..nk bgthu dia bernasib baik je..doa bnyak2 ye =)

      Delete
  6. sama2lah kita berhati2 dan berdoa..semoga kita dilindungi daripada pekara2 yang tak diingini berlaku..jgn plk merempit..geram punya pasai nak cepat sampaikn.. hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. he3..bekan rempit je..yg lmba2 dgn kreta 2 pn bhya juga =) sma2 hormat mghormati..

      Delete
  7. salam fais.kak lea tak beranilah nak tengok,sebab masa sekolah pernah accident kat highway berhantu,nilai-seremban tu huhu..masa tu 7 kereta terlibat,syukur kak lea sekeluarga ok cuma ada mangsa kereta lain,putus kepala.

    betul tu kita dah berhati2...malang memang tak diduga.kak lea pun tawakal je drive ke office,niat nak cari rezeki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe kakLea, xpksa tgok pn =) h.way bhntu?? yg eksiden jem truk 2 ke???

      Delete
  8. berpantang maut sebelum ajal...

    ReplyDelete
  9. maut ada di mana-mana.. kita dah berhati-hati, tiba-tiba ada pula insan yang melanggar undang-undang dan menyebabkan kita kemalangan.. ubahlah sikap mementingkan diri sendiri ketika memandu kereta/menunggang motosikal.. semua yang ditentukan Allah itu pasti ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  10. Yup, betul tu. Ajal maut di tangan Allah. Kita duduk rumah tak keluar2 pun tak menjamin keselamatan kita. Kat rumah pun bila2 masa Allah boleh tarik nyawa. Tak payah tunggu accident. Huhu~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak r..btol, ajal 2 rahsiaNya..

      Delete
  11. tak mahu tengok juga.. jiwa tak berapa kental..bisa mimpi ngeri..uhuhu
    nyawa bila2 boleh cabut..beruntung nya kita sbb umat Nabi Muhammad s.a.w Allah bagi peluang kita nak bertaubat..bagi masa.. walaupun kita tak tahu bila akan pergi..tapi berusahalah bertaubat.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol 2 =) bersyukur sgt2 sbb tergolong d'klangan umat Rasulullah..

      Delete
  12. nyawa kita ni bila2 masa je boleh melayang...Kun Fayakun... jika Allah berkata jadulah...maka jadilah..Allah, allah...allah.... :')

    ReplyDelete
  13. betul tu ajal maut memang kita xtau bila datng nyer.. kalau belum lgi masanya maka kita masih berpeluang la hidup dan kumpul bekalan lagi..

    ReplyDelete
  14. tak bukak laa vidoe tuu . . takut laa tengok eksiden ni . . nanti mmpi ngeri kang ssh lak . . hee . . haah betul tuu . . kalau Allah dah tetapkan ajal dia hari tuu maka matilah dia . . Tengok mcm org yang eksiden tgk xteruk pun tapi Allah amik nyawa dia . . Kadang2 yang parah tuu pun tak sampai lagi ajal dia . . Ada sebab jugak kot . . ? Siapa tahukan . . huhu . . stuju sgt fais ckp kalau org lain yg xberhati2 pun pyh . . Org yg xberslh jd mgsa . .

    ReplyDelete