Fais-SKA

Wednesday, 22 May 2013

Mereka sangat "HEBAT".

Subhanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar

Salam dari SKA buat semua =) harap korang semua berada dalam keadaan sihat sentiasa di samping orang tersayang (in.sha.Allah). Kali ni ambe nak share dengan korang beberapa gambar, mungkin ada yang pernah tengok dan tahu tentang kisah di sebalik gambar ni. Jika penerangan ambe silap, tolong betulkan yup. Ambe dapat gambar ni pun dari mukabuku dan koleksi yang ada dalam simpanan ambe. Ni pun beberapa je, kalau nak share semua takut panjang meleret pulak entri ni. Semoga iman dan kesabaran kita seteguh mereka. Amin

Ambe tak pasti kisah di sebalik gambar di atas ni, tapi cuba korang tengok. 
Tenang je wajah diorang kan. Mungkin senyuman pada wajahnya 
menggambarkan kehidupan yang baik di alam sana.

Ummu Nidhal melihat anaknya yang syahid tanpa rasa sedih, 
beliau sangat tabah dan redha dengan pemergian anaknya, 
Subhanallah seorang ibu yang menggalakkan kesemua anaknya
 berjihad di jalan Allah.

Di fahamkan lelaki ni meninggal ketika sujud semasa solat, 
ada video di youtube, korang search jelah.

 Sumber yang ambe dapat, lelaki ni sedang solat, 
beliau hilang igatan tetapi ingatannya pada Allah dan Islam tetap teguh.

Walaupun dalam keadaan berperang, amalan wajib takkan ditinggalkan. 
Sujudlah kamu kepada Allah selagi masih bernyawa.

Subhanallah, Walaupun malapetaka menimpa diri dan kehilangan harta benda,
 tetap ingat pada Allah.

Cumil kan =) kecil-kecil lagi dah diajar bertudung, 
in.sha.Allah dah besar nanti jadi solehah.

Prihatin je kanak-kanak ni, rezeki lebih bermakna jika dikongsi.

Kecil-kecil lagi dah berkerja, tak pasti kat negara mana. 
Gigih je demi mencari rezeki.

Walaupun cacat, tidak dijadikan alasan untuk beribadah kepada Allah.

Tabah betul pelajar ni kan, walaupun cacat, 
tetap ke sekolah menuntut ilmu. Gigihlah dalam 
menuntut ilmu agar kamu tak menggung peritnya
kebodohan.

Ambe suka dengan gambar ni, ingat tak kisah hamba Allah masuk 
syurga sebab bagi anjing minum?? Tapi dalam gambar ni kucing,
 rezeki sama-sama dikongsi =)

Menunaikan solat tak kira di mana sahaja. Mak aih motor dia =)

Penyanyi hip hop Rapper Loon dan Adam Corrie 
masuk islam dan berubah menjadi sangat alim. 
Alhamdulillah petunjuk yang diberikan oleh Allah.

Mesut Ozil, walaupun dah femes dan kaya raya,
 tetap mengharapkan keredhaan Allah. 
Harap dia dapat tarik Ronaldo tu masuk islam =).

 Sebaik-baik perhiasan di dunia 
adalah wanita solehah =)

Sejuk je mata memandang. Kagum jap tengok, 
sempat lagi membaca Al-Quran walaupun di atas motorsikal.

Yang ni baru romantik, pasangan suami isteri yang berpegangan tangan lagi tu. 
Di fahamkan, kasut isterinya rosak dan si suami menanggalkan kasutnya, 
lalu dipakaikan ke isterinya =) Untunglah hehehe.

In.sha.Allah gambar-gambar lain ambe share lagi next time, Semoga bermanfaat, Wassalam =)


Subhanallah | Alhamdulillah | Lailahaillallah | AllahuAkbar...By f@is S.K.A (^-^)

42 comments:

  1. waalaikumussalam..ya sihat2 juga..haha.. :)
    gambar pertama tu..mati syahid..indahnya kan..

    mereka walaupun berat ujian yg Allah bagi..pda pendapat me la..memang berat..huhu..mereka tetap tabah..tak pernah merungut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu me =) mereka insan terpilih dan sgt tabah..

      Delete
  2. Waalaikumussalam. Subhanallah!Semua gambat membuktikan kebesaran Allah dan keindahan Islam.
    Syukurlah kita kerana terpilih utk merasa nikmat iman dan Islam. Alhamdulillah!:')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, betol 2 nies..syukur sgt =)

      Delete
  3. nice entry r.. ^_^ good job...

    ReplyDelete
  4. Subhanallah...suka dgn pic2 tu especially lelaki yg bg kucing mnum tu..sangat terkesan di hati... Bayangkn kalau dgn kucing kita boleh bbuat baik dan mnjaga hubungan sesama makhluk apatah lg sesama manusia... Sifat belas kasihan dan ksh syg mmg sepatutnya kna ada dlm diri stiap hamba Allah :)

    Gmbar budak kecik yg tpksa bkerja tu pun ada dlm smpanan letop lisa..sgt2 sedih tgk pic tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak r betol =) berbaik sesama makhluk, sy nk jgak thu kisah budak kecil 2..kcian, kecil2 dh krja.

      Delete
  5. Terharu bila baca. Walau dimana pun kita berada, Allah pasti diingati selalu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol 2 :) Allah xprnah lupakn hambanya..

      Delete
  6. subhanallah...besarnya kuasa Allah.muhasabah diri tgk foto2 ni .tq ska kgsikan utk kami semua :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. most welcome =) smoga bermanfaat..

      Delete
  7. Byk jugak yg dah pernah nampak gambar2 ni, tapi tetap tersentuh melihatnya.

    Plg rasa sgt kesian bila bdk yg sgt kecik tu buat kerja yg sgt berat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak r kak, gmbar2 ni mgkin dah lama ada :)

      Delete
  8. subhanaAllah sangat meaningful .. gambar menceritakan segalanya

    ReplyDelete
  9. masyaALLAH...hebat btol dorang kan...kalaulah dapat macam neh...aku ske tengok budak kecik pakai tudung...cute!!!!

    ReplyDelete
  10. Waalaikummussalam..
    Gambar last tu romantik jugok ter.. Heheee

    ReplyDelete
  11. org xckup sifat pn msih menunaikn tnggungjwb...
    trkesan dihati -_-

    ReplyDelete
  12. MasyaAllah betapa besar nikmat kurniaan Allah kepada hambaNya...tak kiralah walau dalam keadaan apa , situasi apa sekali pun andai hati itu bersih, redha dan ihklas segalanya boleh dilakukan untuk sesama insan terutama kepada Mu Ya Allah ...Allahuakbar..

    ReplyDelete
  13. subhanallah.. setiap apa yang Allah swt ciptakan pasti ada hikmahnya.. :D

    ReplyDelete
  14. Mmg menarik gambar2 kt atas tu.. alhamdulillah atas nikmat yg Allah kurniakan kpd kita semua :)

    ReplyDelete
  15. pertama skali terlintas di fikiran hana bila hana tengok gambar2 ni " bila la "hana nak jadi macam ni"
    lepastu hana terfikir kenapa tiba2 hana boleh kata mcm tu padahal hana pun ada juga buat macam beberapa gambar2 di atas tu

    lepastu hana fikir lagi
    mungkin diri sendiri ni bukanlah sempurna.huhu

    p/s:apalah yang hana merepak kat komen ni. sorry. hana tau taip ikut hana fahanm je ni. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. he3..xmrepek pun :) xde mnusia ni yg perfect..sma2lah perbaiki diri kalau ada yg kurang..

      Delete
  16. Mreka sume yg d dlm gmbar adalh 0rg2 yang hebat ! :)
    Sem0ga kita mnjadi sebhgian dari mreka ,insyAllah ..

    ReplyDelete
  17. moga jadi inspirasi buat kita semua, insha Allah

    ReplyDelete
  18. masyaAllah :") sama2lah kita beramal ke arah y lebih baikk :DD insyaAllah... melentur buluh biarlah dari rebungnya.. :) anak2 kecik ibarat kain putih..kita y mencorakkannya :)

    ReplyDelete
  19. Subhanallah. Betapa besar kuasa Allah. :)

    ReplyDelete
  20. A.penghibur~ Alhamdulillah :)

    Bro Pheonix~ Hak r sgt hebat :) ape lg, kawen la, nati dpat ank cute2

    Syafawat~ =) he3 btol2

    Hajar~ Mereka beruntung, sbb berlipat ganda gnjaran =)

    Bunda~ ALLAHUAKBAR =)

    Situs~ Alhamdulillah, tQ2

    Mia~ ALLAHUAKBAR!! =)

    Zaki~ Alhamdulillah =)

    Shakirah~ trima ksih =)

    Nurul~ Amin Ya Allah =)

    KakTihara~ In.sha.Allah kak =)

    Aisya~ In.sha.Allah, betul tu =)

    Aida~ Hak r..Allah tiada tandingan =)

    ReplyDelete
  21. InsyaAllah kita jadi sebahagian daripada mereka yg hebat2 ! =)

    ReplyDelete
  22. mati tersenyum... dah boleh agak dah ganjaran yg bakal dia dpt nanti... untungla mereka

    ReplyDelete
  23. hak r betul..mereka sngat beruntung..

    ReplyDelete
  24. manusia yang dilahirkan didunia dalam serba kekurangan , lebih menghargai nikmat yg Allah bagi , berbanding dgn kita yg dilahirkan sempurna...org yg baru mengenali dan baru memeluk islam , lebih mencintai islam sebab mereka terus mencari dan mencari hidayah Allah , tapi org yg dilahirkan islam , kadang-kadang lupa kepada Yang Maha Esa...peringatan pada diri sendiri :)
    subhanaAllah , hidup satu perjuangan , and proud of the pictures :)

    ReplyDelete
  25. waalaikumussalam..sangat kagum dgn semua gambar2 tu. buat saya insaf

    ReplyDelete
  26. Nang~ Batul 2, sma2 la muhasabah diri =)

    Amanian Mads~ =)

    ReplyDelete
  27. Salaam,

    Islam is the way of life. I have faith in Islam.

    Alhamdulillah.

    Regards.

    ReplyDelete
  28. subhanallah... kuat semangat mereka ni... semoga Allah kuatkan semangat kita walaupun tak seteguh dan sekuat iman mereka.. amin.. >_<

    ReplyDelete