Fais-SKA

Thursday, 16 May 2013

2 in 1 Yang Bermakna


Salam dari SKA buat semua =) harap korang sihat-sihat selalu. Hari ini "Hari Guru", ambe ambil kesempatan nak ucap "Selamat Hari Guru" untuk semua golongan pendidik kat Malaysia. Jasa guru hanya ALLAH je dapat balas, sangat besar pengorbanan mu buat para pelajar. Saidina Ali r.a pernah berkata, ilmu itu lebih utama dari harta kerana ilmu adalah warisan para nabi. Nak menuntut ilmu pun mestilah kena ada guru sebagai pembimbing, kalau takde, takut hidup dalam kesesatan pulak nanti. "Terima Kasih Cikgu".

Tajuk entri ni 2 in 1, nak tahu sebab ape?? hehehehe, hari ni jugak (16-mei) merupakan Hari Lahir ibu ambe =). Senang je nak ingat kan, sebab tulah 2 in 1, tarikh yang tak dapat dilupakan. Sanah Helwah ibu, semoga ibu dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang sempurna, bahagia selalu dan dirahmati ALLAH, amin. Tiap-tiap hari adalah hari ibu. Kita sebagai anak kenalah ingat ibu kita tiap-tiap hari. Besar pergorbanan ibu sebab dah lahir dan membesarkan kita dengan sempurna =).

Jangan lupa amalkan doa ni selepas solat, amalkan selalu. Hadiah yang terbaik buat ibu bapa adalah doa daripada anaknya sendiri =)

Ada 1 video ambe nak kongsi, lagu untuk wanita yang bergelar ibu. Lirik lagu ni terbaik la bak hang, penuh dengan makna. Mungkin korang pernah dengar lagu ni. Ambe nak menyanyi suara tak best, suruh orang lain jelah nyanyi untuk ambe =). Yang penting lagu ni dari hati seorang anak buat ibunya. Hargailah ibu bapa korang seadanya dan luangkan la masa bersama mereka selalu. Semoga bermanfaat, Wassalam..

video

Nota SKA - Senyumlah kerana senyum itu sedekah, senyum itu pengundang rezeki, senyum itu penawar yang mujarab dan senyum itu memberi kebahagiaan..Senyum Sokmo =)

Subhanallah | Alhamdulillah | Lailahaillallah | AllahuAkbar...By f@is S.K.A (^-^)

39 comments:

  1. Wah!! Mok demo ade blog jugok kew?? hehee..
    Demo try la nyanyi ke mok demo..Dakpe!! Dop sedap kt telinga org len, lunak di telinga mok demo.. ke guane??? hehee.. Selamat hari lahir untuk mok demo.. Dan selamat hari guru buat cikgu2 demo.. hehee.. =)

    ReplyDelete
  2. waalaikumusalam.. selamat hari guru.. hehe..rindu nak ke sekolah..agak2 harini kat sekolah boleh tak orang luar serbu masuk..rindu kat cikgu.hui hui..

    semoga ibu panjang umur,dimurahkan rezeki dapat cucu ramai..hehe ^^ amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. He3..skolah sntiasa bg je orang masuk, yg pntg ada tjuan..nanti ada smbutan hri guru masuklah =)..Amin..trima ksih he3..tak terjaga la plak kalu rmai hu3

      Delete
  3. Assalamualaikum S K A......

    selamat hari guru untuk guru2....sanah helwah untuk ibu S K A....moga panjang umur murah rezeki dan berbahagia selalu Amin......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam kakYan =)Amin..trima kasih atas doa 2..

      Delete
  4. Selamat hari guru untuk guru2 seluruh malaysia n sanah helwah utk ur mom..semoga ojg umu,murah rezeki dan selalu dlm rhmat Allah SWT...aamiin :)

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. He3..mcm sy ni guru la plak..he3..Selamat Hari Guru jugak :D

      Delete
  6. minta izin nk ambil gmbar di atas blh tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh =) tp xpe ke?? sy ada letak SKA & SMK SKA tu..he3

      Delete
  7. Selamat pagi dan SELAMAT HARI GURU S.K.A

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Guru jugak BUNDA =)

      Delete
  8. selamat ulang tahun kelahiran untuk ibu SKA..

    ReplyDelete
  9. Selamat ulang tahun buat ibu ska...Semoga dipanjang umur, murah rezeki dan diberi kesihatan berpanjangan. Doa buat ibu, hadiah yg terbaik...doa setiap hari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..trima kasih bro BM =) InshaALLAH, istiqamah tiap2 hari..

      Delete
  10. Selamat hari lahir buat Pn Sanah Helwah dan selamat hari guru. Wahh lawalah gambar gerak2 tu. Kreatip =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. he3, thanks to sk jgk..igtkn sy

      Delete
  11. nak komen yg atas ni. hehe. sanah helwah tu bukan maksudnya, selamat hari lahir ke. hehe. >_<

    selamat hari guru, tanpa mereka siapalah kita :)
    selamat hari lahir utk your mum. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe, trima kasih =) slmat hari guru jugak..nanti jdlah cikgu..cuba lg..

      Delete
  12. haha reply utk atas ni juga. ye ke? aaa *tutup muka * mallunya* merah dah . alamak maaf ye S.K.A :/ betul sy x tau.

    ReplyDelete
  13. hahaha..xpe =) sy anggap lepas pktaan "Pn" ada (,)...ok la 2..trima kasih atas ucapan 2..

    ReplyDelete
  14. haha, kira bundle la sambut 2 event dalam satu hari...

    kalau ko ni cikgu kan *andaian*, dapat hdiah dri murid2 kemudian guna hadiah tersebut bgi kat ibu sempena besday.. awesome!

    ReplyDelete
  15. ha3..sng nk igt trikh klu 2 in 1, ambe xbt kot cm2..kena cr hdiah sndri yg ohsem bt ibu sndri =) hdiah ank murid wat kng2an

    ReplyDelete
  16. selamat ulangtahun kelahiran. dan selamat hari guru :)

    ReplyDelete
  17. selamat hari guru dan selamat hari lahir utk ibu..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  18. slamat ari lahir ntok mak ang!!!!slamat hari guru gak walaupon dah terlepas!!!adesss.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trima kasih bro pheoniX =) jemput dtg rumah mkan kek

      Delete
    2. jangan jempot haku!!!habes kek aku kerjakan!!!wakakakaka....

      Delete
    3. ha3..xpe bro..byak lg ni..

      Delete
  19. 2 in 1 yg mmg bermakna...:) guru sekarang makin mencabar tugas....

    ReplyDelete
  20. patut la jd 2 in 1..hehe.
    selamat hari lahir buat ibu awk :)

    ReplyDelete
  21. happy belated teachers day and birthday for ur mum,ska.sori lambat wish.smga Allah berkati usia dan kesihatan,dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan bonda tersayang amin.

    ReplyDelete
  22. Amin2 Ya ALLAH :) trima kasih atas doa 2 kakLea..

    ReplyDelete