Fais-SKA

Friday 22 March 2013

Sepang Malaysian GP 2013

Bagi peminat F1 Malaysia mesti dah terasa kehangatan F1 kali ni kan. Esok dah sesi qualifying, mesti dah ramai yang beli tiket untuk lihat perlumbaan secara Live ahad ni. Untunglah sape yang dapat tengok secara live kat Sepang. Ambe juga yang setia tengok depan tv je. Bagi yang macam ambe tengok depan tv je, korang boleh tengok secara Live di ntv7.
Yang takde Astro tu jangan bimbang, korang boleh tengok kat ntv7.
Bagi yang nak tengok secara live kat Sepang tu, sediakan la payung ye, mungkin esok dan lusa hujan. Sedia juga sunblock, kot-kot panas terik pula. Faham-faham jelah iklim Malaysia ni tak menentu setiap tahun. Perlumbaan F1 tahun lepas pun hujan lebat, yang penting siapkan diri anda untuk F1 2013. Opss..jangan lupa bawa earplug (penting!!), enjin F1 bunyi dia kuat & memekak.

Huhuhuhu..tengok ramalan cuaca ni, mungkin hujan lebat ahad ni.
Tadi pukul 2 lebih sempat jugalah ambe follow sesi latihan ke2 kat Sepang. Berbaki 30minit sesi latihan nak habis tiba-tiba hujan turun, tapi tak lebatlah dan bersambung balik bila hujan dah kembali reda. Buat pasukan yang ambe minat (McLaren), masih lagi mencari rentak terbaik untuk bersaing dengan pasukan lain. Agak teruk la catatan masa diorang, begitu juga dengan Lewis Hamilton dari Team Petronas Gp. Ambe harap persaingan yang lebih menarik dapat ditunjukkan hari ahad ni.

Info tentang Sepang Circuit
Catatan masa setiap pelumba Sesi latihan bebas pertama pagi tadi.
Catatan masa setiap pelumba Sesi latihan bebas kedua petang tadi.
Kereta F1 tahun ni 2013 dah banyak berubah, dari segi rekabentuk kereta sehingga la ke sayap depan dan sayap belakang. Enjin kereta F1 bukanlah salah satu penyebab kereta F1 tu laju. Tapi ianya juga terletak pada cara pemanduan (skills), reka bentuk kereta, aerodinamic, sayap depan, sayap belakang, tayar, tinggi atau rendah kereta dan strategi pasukan itu sendiri. Bawah ni gambar revolusi F1 car 2012 to 2013. Wassalam :)
Redbull Racing
Ferrari
McLaren
Lotus Racing
Mercedes GP
Team Sauber
Force India
Team Williams
Toro Rosso
Caterham
Marussia

                     Fernando Alonso

Sepang circuit:
-My favorite
-My first pole
-My first podium
-Race that won more times

Best place to get my 200 races in F1


Subhanallah | Alhamdulillah | Lailahaillallah | AllahuAkbar...By f@is S.K.A (^-^)

No comments:

Post a Comment