Fais-SKA

Sunday 25 March 2012

Tahniah Kawan!!

Hadis Rasulallah saw yang mafhumnya: " tidak halal  bagi kamu penjualan di atas penjualan  orang lain dan tidak halal bagi kamu pertunangan di atas pertunangan orang lain".

Dari Jabir bin Abdillah bahawa Rasulallah saw bersabda: " Apabila salah seorang dari kamu bertunang, maka jika sekiranya dia boleh melihat wanita itu hingga membawa kepada kehendak atau kemahuan untuk bernikah / kahwin, maka lakukan!!!


Assalamualaikum & Selamat Malam Semua :)

Entri kali ni saya nak share dengan anda semua tentang pertunangan kawan baik saya Norhafidz Nordin dan pasangannya Hafizah. Mungkin di antara anda mengenali beliau. Alhamdulillah tanggal 24/3/2011 majlis pertunagan kawan saya ni berlangsung dengan baik, acara bermula pada pukul 3.30 petang. Walaupun agak lewat daripada pelan asal, terpaksa juga la kitorang yang mengikuti rombongan bersabar hampir 1jam hehehehe. Majlis pertunangan si Hafidz ni di meriahkan lagi dengan sanak saudara dan kawan sebelah pihak lelaki dan perempuan, agak ramai juga la, hampir 10 buah kereta. Syukur lah ke hadrat Ilahi semuanya berjalan dengan lancar. Buat kawanku Hafidz, cepat-cepat la kahwin ye :) 

snap dulu 1 kali :) (mula-mula sampai kat rumah hafidz)

sampai sudah rumah si perempuan

cuak sudah si Hafidz ni

tema ungu dan merah

Alhamdulillah berjalan lancar

two'H'~~Hafidz & Hafizah 

Pasangan secocok :)

ni la jejaka terakhir malaya hehehe (^^,)v

p/s.. Semoga hubungan berkekalan dan dirahmati ALLAH s.w.t


Subhanallah | Alhamdulillah | Lailahaillallah | AllahuAkbar...By f@is S.K.A (^-^)

2 comments:

  1. waa.... ^^,
    bila la plak giliran owner blog ni ek.. :D

    ReplyDelete
  2. hihihihi..owner bia dlu :p owner msih mncri huk...

    ReplyDelete